Leia varu nadalas valikuvoimalustega, Distantsõpe | Haridus- ja noorteamet

Sellelt leheküljelt leiad juhiseid, materjale ja nõuandeid distantsõppe praktiliseks korraldamiseks. Alusta paberiketti lisades iga järgmine positiivne tahtejõu otsus.

Sisesta oma e-maili aadress ja saadame sulle parooli meilile.

Tahtejõu kasutamine viiel erineval viisil! Meil kõigil on häid ja halbu päevi, kui tuleb vastu Logistika strateegia peamised valikud kiusatustele. Keskmiselt teeb inimene päevas enam kui toitu või jooki puudutavat valikut ja kulutab rohkem kui veerandi oma ärkveloleku ajast, et võidelda erinevate ahvatlustega.

Seega pole üllatuseks, et mõnikord on meil päevi, mil on kergem ahvatlustele alluda.

Sa võid olla suurepärane juhtivtöötajaedukas ettevõtja või kohusetundlik koduperenaine, kuid võitluses šokolaad versus talje võid siiski kaotajaks jääda. Selline käitumine on täiesti inimlik, sest olgem ausad, mida enam maailm edasi areneb, seda suuremad ahvatlused ja valikuvõimalused meid tabavad.

Selleks, et Sa saaksid oma tahtejõudu võimalikult optimaalselt kasutada ja et see annaks Sulle ka tulemusi, anname Sulle 5 nõuannet tahtejõu tulemuslikuks kasutamiseks. Tahtejõud- meie piiratud ressurss Sageli kipume arvama, et tahtejõud on üks lõputu jõuvaru, mida saame vajadusel kasutada nii päeval kui öösel. Kuid tegelikult on tahtejõud piiratud ressurss, millel on suhteliselt lühike eluiga.

Soovid kaalust alla?

Teisisõnu, iga kord kui kasutad tahtejõudu mõnest asjast loobumiseks või mõne tundega võitlemiseks, siis kaotad sa vähesel, kuid kiirel määral taastumatut ressurssi- oma tahtejõudu. Loobumisel magustoidust, kasutatakse samu tahtejõu varusidmis seejärel vähenevad. Nõuanne: Planeeri magustoidud ja maiustused oma iganädalase menüü sisse just nendele päevadele, kui sa juba ette tead, et sinu tahtejõu varud kasutatakse ära.

Näiteks pikkadel töökoosolekutel või muudel pingelistel hetkedel. Sel juhul saad nautida seda, millele oled varasemalt pidanud vastu astuma ja loobuma. Mediteeri keskendumiseks. Kui on raske töö juures toime tulla, siis leia endale aega mediteerimiseks. Luba endale väikeseid pause.

Eesmärgiks on lõpetada pidev netis surfamine, arvutiga töötamine, kohvi Leia varu nadalas valikuvoimalustega tee keetmine koos küpsiste näksimisega. Nõuanne: Proovi 5-minutilist mediteerimise harjutust: Istu toolile, jalad põrandal, käed lebavad põlvedel ning silmad on suletud.

Kui mõtted hakkavad rändama, siis too oma tähelepanu taas hingamisele ning harjuta seda üha uuesti. Iga kord kui mediteerid, pead võitlema ja meeles pidama oma eesmärki. Ära muretse, mingil hetkel saab sellest sinu igapäevane osa rutiinist. Hõivatud aju võrdub murdumisega lõunapausil. Kui oleme häiritud, siis allume sagedamini ahvatlustele. Sel hetkel on lihtne valida pigem šokolaadikook kui puuviljad. Kui aju on täis palju pooleliolevaid nimekirju, siis tehakse harva toidu valikul mõistlikke otsuseid.

Nõuanne: Enne kui lähed lõunat sööma, puhasta oma pea kirjutades paberile iga väiksemgi mure või ülesanne. Kirjutades neid paberile, teadvustad sa neid ning puhastad aju, et teha selgeid otsuseid. Näiteks valida lõunasöögiks tervislik valik. Ettevaatust enese premeerimisel.

Võib juhtuda, et süüakse üle peale sportimist või siis süüakse tervislik pearoog, kuid magustoiduks võetakse kreemikook. Kui serveerida Leia varu nadalas valikuvoimalustega salat koos kaloririkka magustoiduga, siis sageli inimesed alahindavad selle energiasisaldust. Nõuanne: Selleks, et toime Leia varu nadalas valikuvoimalustega oluliste valikutega enese premeerimisel, vajad värvilisi paberiribasid ja liimi. Alusta paberiketti lisades iga järgmine positiivne tahtejõu otsus.

See aitab sul visualiseerida seda, kuidas iga valik kas siis toetab eelmist või siis katkestab eelmise. Kui katkestad keti mõne negatiivse tahtejõu otsusega, siis pead ketti alustama otsast peale.

Proovi iga järgmist ketti teha pikemaks kui eelmine. Selline visuaalne meeldetuletus aitab Sul meeles pidada vaid neid asju, mis lisavad tahtejõudu ega lase seda ketti lõhkuda negatiivsetel mõtetel. Määra ise oma tulevik Kujutle ennnast viie aasta pärast.

EUR-Lex Juurdepääs Euroopa Liidu õigusaktidele

See võib olla maja, kus elad, perekond kellega elad või ettevõtlus, millega tegeled, kuid reeglina see erineb praegusest minast. Kui me kujutleme ennast tulevikus, siis tundub, et kujutleme kedagi teist. Harjumus kujutleda ennast võõrana ei mõju soodsalt meie tahtejõule. Me kipume ennast tulevikule mõeldes idealiseerima, uskudes, et oleme siis rohkem motiveeritud ja meil on rohkem tahtejõudu.

Kuid me ei arva, et tegelikult puutume kokku samade väljakutsetega nagu praegugi. Eesmärgid peab saavutama nüüd, mitte viie aasta pärast.

Nõuanne: Kirjuta üles kõik soovid, mida oled hoidnud tulevikuks. Miks sa arvad, et suudad paremini nendega toime tulla nädala, kuu või aasta pärast. Planeeri seda, kuidas saavutada iga eesmärk praegu. Näiteks: Hakkan tervislikult toituma olen tulevikus tervem ja paremas vormis Tegevus: valin sobiva menüü. Hakkan rohkem liikuma olen tulevikus paremas füüsilises vormis Tegevus: valin sobiva liikumisvormi.